På årsmöte valdes Julia Mastelle till ny ordförande för Tullinge Tennisklubb!

• 29 mar 2018

För första gången i historien så har TTK fått en kvinnlig ordförande. Nya ordförande har ordet nedan...

Det är en stor ära att få förtroendet att ta över ordförandeposten i Tullinge tennisklubb. Peter Eriksson lämnar över ett ordförandeskap i en klubb med ordning och reda och balans i ekonomin och det har jag för avsikt att förvalta.

Jag har precis fyllt 40 år, bor intill Trädgårdstorp och har spelat tennis i klubben 3-4 år, lika länge som min son och dubbelt så länge som min dotter. Tullinge tennisklubb är för mig en klubb som är öppen för alla som tycker om att spela tennis och som har en trevlig stämning och atmosfär.

Det senaste året har jag suttit med i styrelsen och nu blir det en fortsättning som ordförande. I och med att klubben har kommit i balans så ser jag framför mig att vi nu kan jobba mer med ungdomsverksamheten och fortsatt trivsel i klubben. Jag vill fortsätta förbättra inomhusmiljön i tennishallen, hitta sätt för yngre barn att hitta tennisen och för lite äldre barn att stanna kvar. Vuxenverksamheten är större än någonsin och det är vi väldigt nöjda med.

Det är flera nya medlemmar i styrelsen i år och vi kommer tillsammans göra en plan för 2018-2019 där vi kommer att förvalta och utveckla tennisverksamheten i Tullinge. Om någon har förslag eller kommentarer på verksamheten så får ni väldig gärna höra av er till mig.

Jag ser fram emot ett spännande tennis-år.

Julia Mastelle